فصل زمستان

• دماوند باشکوه

بنام خالق کوهستان
گزارش برنامه صعود زمستانه به قله دماوند:
طبق برنامه ریزی قبلی ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ اعضای اعزامی باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا
آقایان: عباس روحانی طلب، ابوالفضل تقدسی ، میثم امیراحمدی از سبزوار با یک دستگاه خودرو شخصی حرکت خود را به سمت شهر دماوند و از آنجا به قرارگاه پلور واقع در جاده هراز آغاز کردیم. در ساعت ۱۹:۳۰دقیقه به قرارگاه پلور رسیدیم.با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط آقای عباس روحانی با مسئولین قرارگاه مشکلی برای تحویل اتاق در قرارگاه نداشتیم.بدو ورود به قرارگاه با توجه به آشنایی آقای اکبری از مسئولین قرارگاه پلور با آقای عباس روحانی استقبال گرمی از ما شد. بعد از مستقر شدن در یکی از اتاقهای قرارگاه، و پس از صرف شام استراحت کردیم تا خود را برای فردا آماده کنیم. ساعت ۵صبح از خواب بیدار شده و چک نهایی وسایل را انجام دادیم.تمامی افراد با لوازم کامل زمستانی در برنامه شرکت کرده بودند. وسایل اضافی را داخل خودرو شخصی در پارکینگ قرارگاه قرار دادیم. ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح یکشنبه از قرارگاه سوار بر پاترولی که از شب قبل هماهنگ شده بود حرکت خود را آغاز کردیم.ساعت ۷:۰۰ به پارکینگ انتهای جاده آسفالت و ابتدای مسیر پیمایش در زمستان رسیدیم.در تابستان مسیر پارکینگ تا مسجد صاحب الزمان با ماشین شاسی بلند طی میشود اما در زمستان به علت بارش برف و بسته بودن جاده خاکی باید این مسیر را پیاده طی کرد. و ساعت ۷:۱۰ دقیقه حرکت خود را از  ارتفاع حدود ۲۴۰۰متری آغاز کردیم. مسیر پر برف همراه با برفکوبی سنگین بود با توجه به سنگینی کوله ها با سرعتی منطقی حرکت خود را ادامه دادیم تا در ساعت ۸:۴۵دقیقه به مسجد صاحب الزمان در ارتفاع ۳۰۰۰متر رسیدیم.درآنجا با کمپ تیم ملی جوانان به سرپرستی آقای حسین بهمنیار کارگروه هیمالیانوردی فدراسیون مواجه شدیم.در آنجا دقایقی را با ایشان در مورد صعودهای برون مرزی و شرایط جوانان صحبت کرده و پس از صرف دمنوش و گرفتن چند عکس به یادگار در ساعت ۹:۱۰ دقیقه حرکت خود را به سمت محل شب مانی یعنی بارگاه سوم در ارتفاع ۴۲۰۰متر آغاز کردیم. سرانجام پس از حدود ۵ ساعت کوله کشی سنگین در ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه به بارگاه سوم رسیدیم. در ضمن در مسیر بارگاه به تیم‌ملی جوانان به مربیگری آقای حسین نظر (مدرس برجسته فدراسیون) رسیدیم  و از ایشان خواستیم مثل دوره های قبل برای برگزاری دوره های برف به سبزوار تشریف بیاورند و ایشان نیز با گشاده رویی استقبال کردند.تیم در یکی از اتاقهای بارگاه مستقر شده. پس ازمشورت قرار بر این شد تا پس از خوردن شام مختصر و چای استراحت کرده و حرکت خود را ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ به سمت قله دماوند آغاز کنیم. نزدیکی ساعت ۸ شب  همگی به درون کیسه خوابها رفتیم تا استراحت کنیم هوای بیرون حدود منفی‌۲۰ درجه و اتاق حدود منفی ۱۰ درجه بود .حوالی ساعت ۴ بامداد بیدار شده و با بستن کوله های حمله خود را برای حرکت به سمت قله آماده کردیم. بعلت باد شدید کمی با تاخیر ساعت ۶ صبح با کوله های صعود به سرقدمی آقای تقدسی حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم که سرعت باد در ابتدای مسیر به ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت میرسید. که این سرعت باد دمای حسی را تا منفی ۳۵ درجه می رساند.اکثر مسیر پوشیده از یخ و برف بود. که در ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه ظهر به قله دماوند بام ایران صعود کنیم و جای تمام دوستان و همنوردان را خالی کردیم. دمای حسی قله در حدود ۳۵ درجه زیر صفر و وزش باد در حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت احساس میشد. پس‌از گرفتن چند عکس یادگاری در ساعت ۱۴:۰۰ از قله به سمت بارگاه سوم حرکت خود را آغاز کردیم.در هنگام فرود حدود۲۰‌ کوهنورد را دیدیم که به سمت قله حرکت میکردند. ما هم به آنها خسته نباشید و خدا قوت گفتیم و صعودی بی خطر را برایشان آرزو کردیم.در ساعت ۱۷:۰۰ به بارگاه سوم رسیدیم وسایل خود را جمع کرده غذای مختصری خوردیم و ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه به سمت مسجد سرازیر شدیم.ساعت ۲۰:۰۰ به مسجد رسیدیم پس از استراحتی کوتاه ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه به سمت جاده آسفالت حرکت کردیم و در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه به محل ماشین رسیده و سوار ماشینی شدیم که روز قبل ما را آنجا رسانده بود تا به سمت قرارگاه حرکت کنیم.در حدود نیم ساعت بعد به قرارگاه پلور رسیدیم با توجه به اینکه قرارگاه بعلت حجم زیاد کوهنوردان جای اسکان نداشت شب را در سوئیت پلور استراحت کردیم . صبح ساعت ۹ به سمت سبزوار راه افتادیم.سرانجام در ساعت ۱۷:۰۰ روز سه شنبه عصر در سلامت کامل به سبزوار رسیدیم.
نکاتی مهم :
۱.سرویس بهداشتی های جدید جان پناه بعلت نبود آب و یخ زدن لوله ها بسته میباشد.
۲.بوفه قرارگاه باز و کوهنوردان میتوانند از امکانات آن استفاده کنند.
۳.آنتن دهی تلفن در مسیر برقرار میباشد.
۴.هزینه تخت هر نفر ۴۰ هزار تومان
افراد شرکت کننده:آقایان‌عباس روحانی طلب، ابوالفضل تقدسی، میثم‌امیراحمدی

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

?گرشایی ها ?

اولین صعود زمستانه ی اعضای قدرتمند باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا به قله شاهوار
ارتفاع ۳۹۴۵ متر

حشمتی
ابراهیمی

گزارش صعود قله شاهوار بام استان سمنان ارتفاع ٣٩۴۵
روز جمعه ۳ دی ماه ساعت ٣نیمه شب ۱۰ نفر از کوهنوردان باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا سبزوار با یک دستگاه ون و با حفظ پروتکل های بهداشتی برای صعود به قله شاهوار به سمت روستای تاش شاهرود عزیمت نمودند .درساعت ۸:۳۰ صبح پس از رسیدن به روستا در محل دژبانی معدن ، پس از هماهنگی تیم برای استارت با سرپرستی جناب تقدسی ، سرقدم خانم نامنی و عقب دار جناب ارغوانی به سمت قله هم گام شدند .با اینکه مسیر از برف پوشیده شده و مه کمی در مسیر پیمایش بود و دارای شیب های برفی و یخی پیمایش به خوبی صورت گرفت در چشمه خرسی بعد از توقفی کوتاه برای خوردن چاشت و تامین آب مورد نیاز، مسیر به سمت قله طی شد . به علت وزش باد شدید و هوای بسیار سرد همراه با مه غلیظی که اطراف قله را فراگرفته بود و خستگی تعدادی از کوهنوردان با هماهنگی سرپرست و شناسایی منطقه تعدادی از کوهنوردان با سرعت بیشتری به سمت قله حرکت نموده و در نزدیکی قله بعد از مشاهده پاکوب و تابلو قله همه اعضا با هم به سمت قله حرکت‌ نمودند درساعت ۱۳:۱۵ همگی اعضا با سلامتی به قله شاهوار رسیدند ، بعد از گرفتن چند عکس یادگاری به دلیل نامساعد بودن اب و هوا در ساعت ۱۳:۳۰ فرود با سرعت به سمت روستای تاش آغاز شد و در ساعت ۱۷:۳۰ همه به سلامتی به ون رسیده و بعد از صرف چای به سمت سبزوار حرکت کردیم و شام مختصری در شاهرود صرف شدو در ساعت ۲۱:۴۰ با سلامتی به سبزوار رسیده وبا هماهنگی صورت گرفته با راننده ،کوهنوردان توسط ون نزدیک منازل خود رسانده شده و اولین برنامه ی زمستانی بسیار عالی و سنگین و لذت بخش را بدون هیچگونه مشکلی با افتخار به پایان رساندیم

گزارش صعود زمستانه اعضا باشگاه کوهنوردی و دوچرخه گرشا سبزوار به قله کرکزو
در روز جمعه ۱۵/۱۱/۱۴۰۰ یازده نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی گرشا در ساعت ۴ صبح به مقصد روستای اردوغان اسفراین برای صعود قله کرکزو حرکت نمودیم .پس از رسیدن به روستا و آماده شدن تیم و توضیحات کامل سرپرست در ساعت ۷ صبح شروع کوهپیمایی به سمت قله آغاز گردید مسیر کاملا پربرف و زیبا و از ابتدای کار با برف کوبی آقای معصومی آغاز گردید پس ازساعاتی پیمایش چون مسیر پربرف بود و گام برداری مشکل در ساعت ۱۰:۳۰ در کنار چشمه آب جهت صرف صبحانه به استراحتی کوتاه پرداختیم . با توجه به اینکه صعود های زمستانه خواهان دقت بیشتر و سرعت کمتری در گام برداری می باشد تمام تیم در ساعت ۱۴:۳۰ به قله رسیده و پس از گرفتن چند عکس یادگاری فرود آغاز گردید .در ساعت ۱۵:۳۰ جهت صرف ناهار و استراحت تیم متوقف شد و بعد از گذشت یک ساعت به سمت روستا حرکت کردیم نهایتا در ساعت ۱۹ برنامه با سلامتی به اتمام رسید .
اعضا تیم
فهیمه شهرآئینی
عاطفه کرابی

🏔گزارش برنامه صعود زمستانه یک روزه به قله بینالود ارتفاع ۳۲۱۱‌متر 🏔

طبق برنامه باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا روز جمعه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ به سرپرستی ابوالفضل تقدسی و با حضور ۱۴ نفر از همنوردان این برنامه برگزار شد.
ساعت ۳و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه از سبزوار با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای عیش آباد نیشابور حرکت کردیم و ساعت ۵و‌۳۰‌ دقیقه به ابتدای روستای عیش آباد رسیدیم.
همنوردان سوار بر خودرو نیسان که از قبل هماهنگ شده بود شدند و به سمت کتل نردبانی حرکت کردیم .
۴۵ دقیقه بعد، با معرفی ارکان گروه، علی علی آبادی به عنوان سرقدم، موسی الرضا ارغوانی و مسعود تشکری به عنوان عقبدار، میثم امیراحمدی برفکوبی پیمایش آغاز شد.
پس از طی‌مسافتی‌ساعت ۸ به چشمه قبل جان پناه دوشهید رسیده و پس از صرف صبحانه و برداشتن آب به سمت جان پناه حرکت کرده در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه به جان پناه دوشهید رسیدیم.
و بعد از کمی استراحت در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به سمت قله حرکت کردیم. برف زمستانی مسیر را پوشانده بود و برفکوبی و حجم سنگین برف که‌گاهی تا بیش از ۱‌متر‌ می‌رسید گام برداشتن را برای همنوردان دشوار کرده بود.
ساعت ۱۳و ۲۰ دقیقه تمامی افراد گروه پس از طی مسافتی در برف بر روی قله قرار گرفتند.
بعد از گرفتن عکس یادگاری ، ساعت ۱۳ و‌ ۴۵ دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه به جانپناه دو شهید رسیده و پس از صرف ناهار، مسیر برگشت را پی گرفتیم.
بعد از مدتی پیمایش و گذر از کتل نردبانی وارد مسیر رودخانه شده و در ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به ابتدای مسیر پیمایش رسیدیم و سوار بر خودرو نیسان شده به سمت روستای عیش آباد حرکت کردیم. ساعت ۱۹و ۱۵ دقیقه سوار مینی بوس شده به سمت سبزوار حرکت کرده و ساعت ۲۱:۰۰ همگی در سلامت کامل به سبزوار رسیده و برنامه پایان یافت.

گزارش صعود به قله تیغ اره نیشابور
طبق هماهنگی انجام شده جمعه ۱۵ بهمن ماه تعداد۱۹ نفر از همنوردان با شگاه کوهنوردی و دوچرخه گرشا به سرپرستی آقای نجاروف در ساعت ۵ صبح توسط یک دستگاه ون به طرف نیشابور حرکت کردیم و حدود ساعت ۷ صبح به شهر زیبای خرو نیشابور رسیدیم که بعد طی مسیری با ون به کوچه باغ های زیبای خرو رسیدیم و بعد از گذشتن از کوچه باغها ورسیدن به جاده خاکی سه کیلومتر مانده به پاکوب در ساعت ۷:۴۵ مسیر را پیاده ادامه دادیم و با انتخاب سرپرست از مسیر رودخانه بزرگ و پیمایش مسیر از کنار رودخانه زیبا در ساعت ۸:۳۰ به ابتدای مسیر پاکوب رسیده و پس از توقف برای صرف صبحانه بعد از ۲۰ دقیقه به سمت قله حرکت نمودیم که با شیب نسبتا زیادشروع شد و پس گذر از یک مسیر زیبا بعد از یک ساعت به باغی در دل کوههای بلند به نام باغ الو رسیدیم که از آنجا به بعد مسیر از برف پوشیده شده بود که همنوردان با دیدن منظره های زیبا انرژی مضاعف گرفتند و با برف کوبی به مسیر ادامه دادیم و در طول مسیر با چند استراحت کوتاه ساعت ۱۳ به قله زیبا تیغ اره رسیدیم هوا بسیار مطبوع و آفتابی بود بعد از صرف نهار در قله گروه مسیر برگشت را در پیش گرفت و ساعت ۱۷ همگی صحیح و سالم به ون رسیده و همنوردان یک صعود دلچسب و خاطره انگیز را به پایان رساندند
آقایان
۱۸-قنبری
۱۹-نظری

دوشنبه ۲۵ بهمن ماه

کوهپیمایی تیم بانوان باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا به مناسبت ولادت حضرت علی (ع)و روز مرد و مراسم تقدیر و تشکر از جناب آقای علی علی آبادی کار گروه و سرپرست محترم تیم ،توسط بانوان گرشا🌹

📆جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰

صعود زمستانه اعضای توانمند باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا به قله قوچگر(نیشابور ) ارتفاع ۲۸۹۰متر

مسافت طی شده: ۱۴ کیلومتر

🌺با همراهی تیم پر قدرت قله تفتان که پس از صعود در راه برگشت به ما پیوستن با سرپرستی آقای ابوالفضل تقدسی🌺

سرپرست برنامه:آقای جواد شکیبا

۳۷-موفقی

به نام‌خالق کوهستان

🏔گزارش برنامه صعود زمستانه به قله تفتان ارتفاع ۴۰۵۰‌متر 🏔

قله تفتان، با ارتفاع ۳۹۴۱ متر، بلندترین قله استان سیستان و بلوچستان است. (البته در گزارشات ۴۰۵۰ هم قید شده است). تفتان یک قله آتشفشانی نیمه فعال است.

از زاهدان به سمت خاش که حرکت کنیم، در فاصله ۲۰ کیلومتری خاش، وارد جاده فرعی روستای کوشه می شویم.

طبق برنامه از قبل مشخص شده باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا

روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به سرپرستی آقای ابوالفضل تقدسی و با حضور ۱۲ نفر از همنوردان این برنامه آغاز شد.
ساعت ۱۵:۳۰ ظهر روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ از سبزوار با یک دستگاه ون به سمت روستای زاهدان حرکت کردیم و ساعت ۸:۴۵‌‌ صبح چهارشنبه به روستای کوشه رسیدیم، با معرفی ارکان گروه : خانم نامنی به عنوان سرقدم، آقایان اژدری و خسروی به عنوان عقبدار، آقای فرساد امدادگر و خانم محمودی مربی بانوان ، ساعت ۹ پیمایش آغاز شد.
پس از طی‌مسافتی‌ساعت ۱۱:۱۵ در تختگاهی سنگی توقف کرده برای صرف صبحانه و چای پس از توقف کوتاه ساعت ۱۱:۳۰ ادامه مسیر به سمت جان پناه آغاز شد ساعت ۱۲:۳۰ در موقعیت جان پناه قرار گرفتیم و بدون توقف به سمت قله حرکت کردیم ؛
ساعت ۱۵:۰۰ تمامی افراد گروه پس از طی مسافتی گاهی دست به سنگ بر روی قله تفتان ایستادن.
پس از گرفتن عکس یادگاری ، ساعت ۱۵:۳۰ به سمت پایین حرکت کردیم. ساعت ۱۶:۱۵ به جان پناه رسیده و پس از صرف ناهار، به مسیر برگشت ادامه دادیم.
بعد از مدتی پیمایش و دست به سنگ شدن از چند مسیر سنگی ساعت ۲۰:۳۰ به محل ون رسیده سپس به سمت روستای کوشه حرکت کرده و پس‌از‌هماهنگی در منزل رئیس شورای روستای کوشه که بسیار‌مهمان نواز بودند مستقر شدیم‌. شب را در آنجا سپری کرده و ساعت ۸:۱۰ صبح به سمت زاهدان حرکت کردیم به قصد خرید همنوردان از بازار رسولی تا ساعت ۱۸:۳۰ که خرید همنوردان تکمیل شد و تصمیم برای صعود قله نای بند‌ گرفته شد که به علت صادر نشدن مجوز صعود کنسل شد. با توجه به تصمیم اعضا قرار بر این شد که به تیم اعزامی باشگاه که از سبزوار عازم قله ی قوچگر بودند بپیوندیم . ساعت ۵:۰۰ صبح بعد از عبور از تربت حیدریه ۶:۳۰ صبح به دیزباد بالا رسیده و ساعت ۸ شروع به حرکت کرده چندی بعد منتظر تیم اعزامی باشگاه از سبزوار شدیم
که با سورپرایز غیر منتظره مواجه شدند و همه با هم ساعت ۸:۳۰ به سمت قله قوچگر ادامه دادیم در دومین استخر برای صرف صبحانه ساعت ۱۰ توقف کردیم ۱۰:۳۰ ادامه مسیر دادیم بدون توقف در ساعت ۱۲:۰۰ به قله قوچگر رسیده پس از گرفتن عکس یادگاری ۱۲:۳۰ برای بازگشت حرکت کردیم ساعت ۱۴:۰۰ به محل توقف ماشین رسیده پس‌از کمی استراحت و‌صرف چای و تنقلات مختصر به سمت سبزوار حرکت کرده و ساعت ۱۶:۲۵ همگی در سلامت کامل به سبزوار رسیده و برگ زرین دیگری بر افتخارات باشگاه گرشا افزوده شد.

گزارش دره بوچیرودره سیریدون

به نام خالق زیبایی ها
گزارش برنامه دره بوچیر دره سیریدون و سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس، ساحل مکسر. گردنه عشاق.،پاسارگارد ،تخت جمشید، ازمیغان طبس.
این برنامه بسیار مهیج و فنی در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۰.۱۱.۲۵ ساعت ۱۵ با تعداد ۱۸ نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی و دوچرخه گرشا به سرپرستی آقای سعید محمدیان با یک دستگاه وی ای پی از پایانه سبزوار شروع گردید .
در روز سه شنبه، ساعت ۸ صبح اتوبوس در پاسارگارد جهت صرف صبحانه و بازدید از مقبره کوروش توقف کوتاهی داشت و بعد از گرفتن عکس یادگاری در ساعت ۹ به سمت تخت جمشید به راه افتادیم و ساعت ۱۰.۳۰ به تخت جمشید رسیدیم و دوساعت جهت بازدید سپری شد راس ساعت ۱۲.۳۰ به سمت مقصد بعدی به راه افتاده و درساعت ۲۲ به روستای بوچیر رسیدیم و بعد از تحویل گرفتن لوازم دره نوردی و توضیحات کامل راهنما به استراحت پرداختیم
🌴دره بوچیر،🌴
دره بوچیر واقع در استان هرمزگان پارسیان روستای بوچیر واقع شده که یکی از جاذبه های دیدنی و پر هیجان در این استان میباشد. تنگه بوچیر از جمله مکان هاییست که به دلیل خاصیت افسانه ای و جذابیت های بی شماری که دارد آدرنالین شمارا بالا برده و با دیدن این مکان هیجانی خاص شما را فرا میگیرد. دره بوچیر دارای دو چله بالا و پایین میباشد.
طول دره ۱۰۰۰ متر است که بیشتر این طول رو باید شنا کرد که بعضی از جاها عمق آب به ۳۵ مترنیز میرسد. عمق دره حدودا ۵۰ متر و دمای آب بین ۱۰ الی ۱۵ درجه می باشد.که این دما در تمام فصول مختلف سال ثابت است . دمای هوا دره گاهی به صفر درجه می رسد.
این دره دارای چندین فرود با طناب پرش از ۲ تا ۱۷ متر و تعداد زیادی حوضچه و رودخانه است.
در روز چهارشنبه ۱۱.۲۷ ساعت ۴.۳۰بیدار باش جهت رفتن به سمت دره بوچیر زده شد که با تاخیر دو ساعته لندکروز مواجه شدیم و بعد از پیاده شدن یک مسیر ۴۵ دقیقه‌ای کوه پیمایی سبک داشته تا به بالای دره برسیم و بعد از تعویض لباسها به داخل دره رفته وشروع آن با فرود ۶ متری آغاز گردید چله اول حدودا ۵ ساعت با چندین فرود و پرش و شنا به اتمام رسید
چله دوم حدودا ۴ ساعت به طول انجامید و ساعت حدودا ۱۷به اقامتگاه برگشتیم و بعد از صرف شام و توضیحات راهنما برای برنامه روز بعد به استراحت پرداختیم.
🌴دره سیریدون 🌴
این دره زیبا در منطقه پارسیان است وبدلیل درجه دشواری که دارد مناسب افراد دوره دیده دره نوردی میباشد این دره دارای ۹ نقطه فرود که از ۶متر شروع وتا ۶۸ متر ادامه می یابد و همچنین دارای چندین حوضچه و پرش از ۲ الی ۱۲ متر میباشد
پنج شنبه ۱۱.۲۷ ساعت۴.۳۰ بیدار باش زده شد و بعد از صرف چاشت به راه افتادیم و با اتوبوس حدودا ۵۰ کیلومتر به سمت پارسیان رفته و ادامه مسیر را با یک ون تا نزدیک معدن گذراندیم و ساعت ۵.۳۰ با کوله ای سنگین که لوازم دره و لباس های خیس از روز قبل را شامل می شد. پیمایش امروز سخت تر و طولانی‌تر حدودا دو ساعت و حدودا ۵۰۰ متر افزایش ارتفاع داشتیم وشامل یک برنامه کوه نوردی ولی با چاشنی کفش دره نوردی بود.
بعد از رسیدن به به پای کار و تعویض لباس به راه افتادیم ولی متاسفانه جلوتر از گروه یک تیم ۲۰ نفره بود که سرعت ما را بسیار کند نمود چون باید به انتظار رد شدن انها از دره می بودیم. ابتدای با یک فرود میمونی حدودا ۲۸ متر کار شروع شد فرود بعدی ۱۵ متر و فرود بعد حدودا ۶۸ متر که با تعویض دو کارگاه انجام می گردد.
این فرود چالشی ترین و سخت‌ترین فرودمان بود که خیلی زمان بر بود .
فرودهای بعدی ۲۰ _۳۵ و با ارتفاع های متفاوت
برنامه به خاطر تیم جلویی با تاخیر فراوان همراه شد و تا ساعت ۲۲ بطول انجامید و حدودا ساعت ۲۳ به اقامتگاه برگشتیم و بعد از صرف شام به استراحت پرداختیم
🌊ساحل مکسر🌊
ساحل مکسر واقع در استان هرمزگان که یکی از سواحل بندر مقام میباشد
مکسر به معنی شکسته خرد شده است ساحل مکسر از نوع صخره‌ای است که صخرهای آن بصورت تندیس سنگی برافراشته شده‌اند
👩❤️💋👨گردنه عشاق👩❤️💋👨
جاده بندر بستانو به بندر مقام در کنار جاده ساحلی صخره ای بلند و عظیم قرار دارد که گردنه مقام معروف است ولی محلی ها آن را گردنه عشاق نامیده‌اند که یکی از زیباترین مسیرهای ساحلی کشور است مسیری پیچ در پیچ جایی که کوه به دریا می‌رسد
جمعه ۱۱.۲۹ ساعت ۶ صبح به سمت ساحل به راه افتادیم ، ابتدا به گردنه عشاق رسیده و بدون توقف حدودا ساعت ۸ به ساحل زیبای مکسر رسیدیم و تا ساعت ۱۲ در کنار ساحل بودیم و بعد از لذت بردن از کنار ساحل و عکس گرفتن سوار اتوبوس شدیم برای برگشت
شنبه ۱۱.۳۰ ساعت ۸ صبح به شهر طبس رسیدیم بعد از صرف صبحانه کنار امام زاده به سمت ازمیغان به راه افتادیم ساعت ۱۰ به ازمیغان رسیدیم
🌴🌳ازمیغان🌴🌳

روستایی که شالیزارهای برنج ودر کنار آن نخل های خرما که در هیچ منطقه‌ای نمی‌توان این دو نوع رو در کنار هم دید و رودخانه‌ای زیبا و دائمی با آب شیرین و زلال که به تخت عروس مشهور است
از کوچه های ازمیغان به سمت تخت عروس به راه افتادیم و از کنار نخل های خرما انار نارنج انجیر توت انگور و درختان دیگر رد شدیم و به رودخانه و شالیزارهای برنج و حوضچه تخت عروس رسیدیم و یک ساعت به شنا پرداخته و بعد از خرید خرما و آب نارنج راهی سبزوار شدیم و در ساعت ۱۵ به روستای البلاغ رسیدیم جهت صرف ناهار و ساعت ۱۷.۳۰ برنامه با سلامتی کامل اعضا به پایان رسید و برگ زرین دیگری برای باشگاه وزین گرشا رقم خورد