فصل بهار

صعود های بهار۱۴۰۱

گزارش برنامه صعود به قله ملکوه
ارتفاع ۳۰۱۳

دسترسی :تربت حیدریه (روستای کدکن)

روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۳ طی برنامه ی از پیش تعیین شده ساعت ۳:۳۰ صبح تعداد ۱۸ نفر از اعضای باشگاه گرشا همراه یک وسیله دستگاه ون به سمت تربت حیدریه (روستای کدکن) حرکت کردیم.ساعت ۷:۴۵ دقیقه به امام زاده رسیدیم
و ۴نفر از همنوردانمان که از شب قبل آنجا رفته بودن و شب را در امام زاده اسکان گرفته بودن به تیم ملحق شدن. چون صبحانه را همنوردان داخل ماشین صرف کرده بودن ساعت ۸:۰۰صبح بدون فوت وقت از اول جاده معدن با راهنمایی آقای طالبی و سرقدمی خانم نامنی البته بعد از صحبت کوتاهی که توسط سرپرست برنامه آقای تقدسی انجام گرفت با یاد و امید خدا پیمایش را استارت زدیم. جاده معدن با شیب متوسط حدود ۱۲درجه آغاز شد و در بعضی قسمت ها که پاکوب از جاده خارج میشد شیب تند تر میشد .(طی مسیر دو تیم دیگر هم برای صعود به قله دیده شدند).بعد از اتمام جاده معدن طی ۱ساعت و نیم در قسمت دشت وسیع و زیبایی به دستور سرپرست برنامه مدت ۱۵دقیقه استراحت نموده و به صرف تنقلات پرداختیم.
پیمایش برنامه مجددا از پاکوبی که نمایان بود شروع شد و طی مدت زمان نیم ساعت پای قله ملکوه که با قرار گرفتن داخل مه زیبایی و عظمتش چندین برابر شده بود و همه را خیره خودکرد رسیدیم
با صلاحدید سرپرست برنامه و شرایط جوی و پیش بینی بارش در بعد از ظهر آن روز نهایتاً سرپرست تصمیم گرفت صعود از مسیر روتین که گرده سیم بکسل هست صرف نظر کرده و برای سرعت بخشیدن صعود از سمت چپ گرده دم اژدها که به جبهه شمال غربی منتهی میشود صعود انجام گیرد پس بنا بر این دو تن از اعضای تیم که قبلا از این مسیر صعود کرده بودن را برای برسی و اطمینان بیشتر از دسترسی و ایمن بودن مسیر انتخابی فرستاده و دیگر اعضای تیم استراحت کردند.
پانزده دقیقه بعد اقای طالبی راهنما و همراه ایشان اقای کیخسروی که برای بررسی اعزام شده بودند به سرپرستی بیسیم زده وصعود از قسمت شمال غربی (دم اژدها)که مسیر چالشی و دست به سنگی بود آغاز شد با راهنمایی و کمک بی دریغ آقایان تیم تمام بانوان و اعضای دیگر از شکاف های عمیقی که در دل دامنه و دیواره کوه بود صعودمقتدرانه تیم گرشا در ساعت ۱۳:۰۰ظهر با خوشحالی و تبریک اعضا به سرانجام رساندیم .
بعد ازاندکی استراحت و گرفتن عکس و خوردن تنقلات با تغییر اب و هوا و بارشی که در بعد از ظهر آن روز پیش بینی شده بود تصمیم به فرود فوری داشتیم اما به دلیل این که یک تیم روی قله بودند و دو تیم دیگر از مسیر سیم بکسل ها در حال صعود ،
فرود تیم ما با اندکی تاخیر انجام شد.
با همکاری سرپرست و مسوول فنی تیم آقای کیخسروی تمام اعضا مجهز به هارنس و خود حمایت شدند و فرود را از مسیر گرده سیم بکسل آغاز نمودند .
مسوول فنی واقای شکیبایی کمک ایشان پیش رو شده و برای ایجاد کارگاه و فرود تیم به انتهای مسیر سیم بکسل و محل ایجاد کارگاه اعزام شدند .
(با گذارش مسؤول فنی در محل فرود و ایجاد گارگاه که از قبل هم رول کوبی و صفحه گذاری شده و یک کارگاه زنجیری که با دو بولت ۱۰ ایجاد شده و پتانسیل زدن ۳ کارگاه ایمن مصنوعی دو عضوی را هم زمان دارد دو کارگاه استاتیک فرود ایجاد نموده و به محض رسیدن بچه ها شروع به فرود با ابزار فرود و بعضلا فرود با حمایت از بالا توسط تیم فنی که با گره حمایت صورت می گرفت کردیم .
نا گفته نماند که یک کارگاه فرود دیگر هم توسط تیم های دیگری که در منطقه حضور داشتند و اندکی بعد از شروع فرود ما اقدام به ایجاد کارگاه و فرود ازآن شده بودند باز هم اندکی در فرود بچه های تیم ما وقفه ایجاد شد اما با لطف خدا و سرعت عمل گروه و تیم فنی فرود ایمن و خوبی رقم خورد و همه ۲۲عضو گروه با سلامتی فرود امدند)
تیم اندکی جلو تر و در محلی که قابل ایستادن بود کمی استراحت کرد تا همه بچه ها فرود امده و طناب ها جمع شود .در این زمان درجه هوا پایین امده و کمی هوا سرد شد و بچه ها هارنس و ابزار های فنی را در اوردن. نم باران شروع باریدن کرد و سرپرست بلافاصله بچه ها را از مسیر برگشت که پاکوبی با شیب ملایم تر دارد و از روی یال منتهی قله شروع میشود به سمت جاده معدن هدایت کرد کمی پایین تر باران شدت گرفت و مه غلیظ شد و حتی برای دقایقی تبدیل به تگرگ شد بچه ها پانچو پوشیده و بدون فوت وقت فرود را ادامه دادند تا این که باران کمتر شده و مه هم فروکش کرد و در نهایت بعد از حدود یک ساعت و ربع ون از دور نمایان شده و ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به پایان این برنامه رسیدم .
ساعت ۲۱:۰۰ هم وارد شهر سبزوار شدیم .

سرپرست برنامه :جناب تقدسی

قله حجی کلو : ارتفاع ۲۶۵۰ متر
قله شانه : ارتفاع ۲۶۴۱ متر
دسترسی : شهرستان اسفراین روستای کلاته حبیب
برای صعود به دو قلل حجی کلو و شانه بامداد روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۷ نفر از اعضای باشگاه گرشا سبزوار در ساعت ۳:۲۰ سبزوار را به مقصد اسفراین ترک نمودیم . یکی ازدسترسی های این قلل از روستای کلاته حبیب روستایی از بخش مرکزی شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی می باشد که تقریبا ۱۵ کیلومتر پس از اسفراین است .پس از رسیدن به پای کار در منطقه کوهستانی و بسیار زیبای کمچه برنامه درساعت ۶ صبح شروع شد .پس از کمی پیمایش در دشت بسیار زیبای کمچه در هوای مطبوع بهاری با مه زیبا و دمای حسی منفی ۲ درجه صعود آغاز گردید .شیب های سنگین با پوشش گیاهی بسیار خاص و دیدنی که با استراحت های کوتاه بین راهی و صرف صبحانه همراه بود .پس از آن در ساعت ۱۰:۳۰ به قله اول (حجی کلو ) رسیدیم با توجه به اینکه هوا کمی نامساعد و بارانی بود فورا پس از گرفتن چند عکس یادگاری به سمت پایین رهسپار شدیم و پس از رسیدن به دامنه و منطقه عشایری پس از کمی استراحت و بهتر شدن هوا به سمت قله دوم به راه افتادیم مسیر بسیار زیبا با ترکیبی از مه و نم نم باران بهاری که لذت صعود را صد برابر می کرد .پس از عبور از شیب های نه چندان سخت و گذر از دشت هایی که با بوی آویشن انسان را مدهوش میکرد در ساعت ۱۲:۳۰ به قله دوم (شانه) رسیدیم پس از گرفتن عکس های یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم .این بار ابتدای مسیر را از سمت دره آغاز کرده و با توجه به اینکه از مبدا دور شده بودیم با قرار قبلی و تصمیم سرپرست محترم برنامه مسیری متفاوت ولی زیباتر را پیش گرفتیم که با بارش باران همراه بود ولی با توجه به بررسی هوا از قبل توسط سرپرست تمامی دوستان مجهز و با پوشیدن پانچو به مسیر ادامه دادیم . در ساعت ۱۷ و پس از عبور از چندین دره به منطقه ای که به درخت سیب مشهور است و سرچشمه رودخانه جاج در آنجا قرار دارد، رسیدیم و برای صرف ناهار به استراحتی کوتاه پرداخته و پس از آن به سمت روستا به راه افتادیم در نهایت در ساعت ۱۸ به پای ماشین و روستای سست رسیده و برنامه با سلامتی به پایان رسید.
اعضای تیم :

//////////////////////////////////////////

گزارش برنامه صعود به قلل بینالود و زرگران

نهم اردیبهشت ۱۴۰۱
در ساعت ۳:۰۰ بامداد روز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعداد ۱۸نفر از همنوردان باشگاه گرشا سبزوار به مقصد نیشابور برای صعود قلل بینالود و زرگران حرکت کردیم . ساعت ۵:۰۰ صبح به روستای عیش آباد رسیدیم و پس از برداشتن کوله ها و لوازم سوار بر دو نیسان که از قبل هماهنگ شده بود شدیم و مسیر یک ساعته تا پای کتل نردبانی را طی کردیم. ساعت ۶:۰۰ صبح به پای کتل رسیده و بعد از آماده شدن و تجهیز در ساعت ۶:۳۰ صعود آغاز گردید پس از پیمایش از روی کتل نردبانی و شیب های سخت آن در ساعت ۹:۰۰ به جانپناه رسیده و بعد از نیم ساعت استراحت به سمت قله به راه افتادیم . ساعت ۱۲:۰۰ تمامی اعضا به قله رسیده و پس از گرفتن عکس های یادگاری در ساعت ۱۲:۳۰ به سمت قله زرگران حرکت کردیم و پس از گذراندن مسیر در ساعت ۱۴:۰۰ تمام اعضا توانستند قله زرگران را نیز فتح نمایند. بعد از گرفتن عکس های یادگاری در ساعت ۱۴:۳۰ به سمت پایین به راه افتادیم و در ساعت ۱۸:۰۰ با سلامت کامل اعضا توانستن به پایین برسن و بعد از کمی استراحت و سوار شدن نیسان ، در ساعت ۱۹:۰۰ به روستا رسیده و برنامه با سلامتی کامل تمام تمامی اعضا به پایان رسید.

@garshaclub

///////////////////////////////////////////////////////

به نام خالق کوهستان زیبا
گزراش برنامه صعود به قله بردو (زنج)
ارتفاع: ۲۷۴۰ متر
دسترسی : فریمان/تربت جام
در تاریخ ۰۹/۰۲/۱۴۰۱ ساعت ۴ صبح روز جمعه به همراه ۲۰ نفر از همنوردان باشگاه گرشا سبزوار به وسیله یک دستگاه ون به سمت روستای کاریز نو که روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان است و در جاده فرعی منشعب از مسیر فریمان به تربت جام قرار دارد به راه افتادیم . ساعت ۸:۵۰ صبح در روستای کلاته آقا محمد که ابتدای مسیر صعود است پس از آماده شدن تیم و بستن کوله ها به سمت قله بردو که با نام های زنج بردو و زنج هم معروف است و ۲۷۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد حرکت کردیم .ابتدای مسیر بسیار زیبا و در راه کفی روستا قرار دارد ولی پس از چندی شما به پوشش گیاهی بسیار بکر و دیدنی که مملو از درختان سرو کوهی (ارس) است می رسید .پس از طی این زیبایی ها و با شدت گرفتن شیب ها در ساعت ۱۰ به استراحتی کوتاه و صرف صبحانه پرداخته و دوباره به سمت قله طی طریق نمودیم .با شدت گرفتن شیب ها زیبایی ها نیز شدت میگرفت تا جایی که مسیر هم پر از درختان سرو کوهی بود و هم مسیری دست به سنگ داشت که زیبایی مسیر را دو چندان می کرد .در نهایت پس از تلاش تیم و با راهنمایی های سرپرست و راهنمای محترم برنامه در ساعت ۱۴:۳۰ همگی تیم به قله رسیده و به استراحت و صرف ناهار و گرفتن عکس یادگاری پرداختیم .پس از یک ساعت فرود از مسیر متفاوت و با پاکوبی تقریبا راحت و زیبا آغاز شد .پس از طی زمانی تقریبا ۴۵ دقیقه ای به چشمه آب زیبایی در دره رسیدیم که چون در مسیر رفت اصلا آب نبود باعث شادمانی تیم گشته و پس از پر کردن ظرف های آب دوباره ادامه مسیر دادیم .زیبایی ها و پوشش گیاهی جنگلی درختان ارس همچنان ادامه داشت .پس از استراحت های کوتاه در نهایت تمام تیم در ساعت ۱۸ به روستا و ماشین رسیده و با استراحتی کوتاه به سمت سبزوار رهسپار شدیم و در ساعت ۲۴ با سلامتی برنامه به پایان رسید .
اعضای تیم

ارتفاع قله بینالود ۳۲۱۱
ارتفاع قله زرگران ۳۱۰۰
دسترسی : جبهه جنوبی روستای عیش آباد شهرستان نیشابور
در تاریخ ۰۲/۰۲/۱۴۰۱ تعداد ۱۴ نفر از اعضای باشگاه گرشا سبزوار برای صعود راهی شهر قلمدان های مرصع نیشابور زیبا شدیم . از جبهه جنوبی ابتدا باید به روستاهای صومعه و عیش آباد که در دو طرف رودخانه میرآباد قرار دارد رسید. این دو روستا به فاصله ۱۵ کیلومتری از شمال نیشابور قراردارد. از نیشابور به مدت ۲۰ دقیقه می توان به این روستاها رسید.
در ساعت ۶:۴۰ پس از رسیدن به این روستاها در امتداد راهی که به رودخانه می رسد و سپس در خلاف مسیر رودخانه ادامه مسیر دادیم. پس از طی ۵ کیلومتر به منطقه ای به نام کمر کندول می رسیم٬ (خاک های این منطقه از نوع کنگلومرا است و مسیرهایی با درجه سختی۹/۵ دارد) پس از ۵ دقیقه ادامه مسیر به دوراهی ای می رسیم که اسم آن دوراهی کتل است. این دوراهی از سمت چپ رودخانه جدا شده تا این دوراهی را جهت تسریع برنامه و ذخیره انرژی با نیسان پیمودیم.
درساعت ۷:۴۰ پس از رسیدن به دره کتل استارت کار زده شد. با پر کردن ظرف های آب مسیر کتل را که همچون ماری بر روی کوه قرار گرفته ادامه داده بعد از حدود یک ساعت به روی یال میرسیم ازاین نقطه پناهگاه دو شهید دیده می شود ( در هوای صاف) بعد از طی مسیری پر افت و خیزبه چشمه نهه رسیدیم که در صعود های زمستانی می تواند به عنوان کمپ اول کوهنوردان باشد با ادامه مسیر به زرشک زار رسیده و پس از سوار شدن روی یال منتهی به پناهگاه، پس از حدود ۱ کیلومتر در ساعت ۹:۴۰ به پناهگاه دو شهید رسیدیم. بطور کلی از ابتدای کتل نردبان تا جانپناه دوشهید حدود ۸ کیلومتر پیمایش دارد.
این پناهگاه با ارتفاع ۲۴۴۵ متر و گنجایش ۳۰ نفر در مسیر قله بینالود و در دامنه قله زرگران قرار گرفته است. این پناهگاه در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است. و در پایان از این جانپناه تا قله حدود ۳ کیلومتر مسافت پیش روست. پس از صرف صبحانه در ساعت ۱۰:۴۰ به سمت قله رهسپار شدیم بعد از رسیدن به زین اسبی تعداد ۵ نفر از اعضای تیم به همراه سرپرست برنامه به سمت قله زرگران ادامه مسیر داده و بقیه تیم به سمت قله بینالود به راه افتادند درساعت ۱۳ تمام تیم موفق به صعود قله بینالود شده و پس از چندی تیم سرعتی که قله زرگران را فتح کرده بودند به بقیه افراد ملحق شده و پس از گرفتن عکس یادگاری فرود آغاز شد درساعت ۱۵:۳۰ به جان پناه رسیده و پس از صرف ناهار به سمت کتل به راه افتادیم و در ساعت ۱۹ تمام تیم به روستای عیش اباد رسیده و برنامه با سلامتی به پایان رسید .
اعضای تیم
حسین برزویی

///////////////////////////////////////////////

💪گرشایی ها💪

صعود ۲۱ نفر از اعضای باشگاه کوهنوردی و دوچرخه کوهستان گرشا به قله های آق چانقر و سالوک (بجنورد)

گزارش برنامه صعود قلل سالوک و آق چانقر ؛
قله سالوک که در امتداد رشته کوههای البرز قرار گرفته در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری جنوب غربی بجنورد چون نگینی زیبا قد برافراشته. سالوک یکی از کوه های بزرگ خراسان شمالی با ارتفاع ۲۶۰۰ متر از زیباترین و پرجاذبه ترین قلل استان است. علت نام گذاری قله به نام سالوک به دلیل وجود قلعه ای بنام سعلوک در ضلع جنوبی در دره زاری است.
سالوک به دلیل وجود چشمه سارها و آبشارهای زیبا و دیدنی و دیواره های بلند و طبیعت سرسبز و نهرهای خروشان آوازه اش فراتر از خراسان شمالی پیچیده است. یال های سبز و مسحور کننده و مناظر بدیع و چشم انداز های عالی آن هر کوهنورد و گردشکر را به سود خود جلب می کند.
موقعیت جغرافیایی: از نظر مرز جغرافیایی، رخ شمالی سالوک در شهرستان بجنورد و رخ جنوبی در شهرستان اسفراین قرار دارد. سالوک از سمت شمال مشرف به روستاهای رختیان، حصار حسینی، گریوان و نیستانه در شمال شرق و شهرهای شوقان و کتلی در شمال غرب آن واقع هستند. در سمت جنوب سالوک روستای زاری و در جنوب شرق سارمران و جنوب غرب روستاهای توی و دهک قرار دارند. ادامه خط الراس سالوک از سمت شرق به قله های سیاه خانه و آق داغ می رسد، آق داغ نهایتا در شرقی ترین محل خود در اسدلی خاتمه می یابد.
در تاریخ ۱۲/۰۱/۱۴۰۱ در ساعت ۳ بامداد تیم متشکل از ۱۹ نفر اعضای باشگاه کوهنوردی گرشا با یک دستگاه مینی بوس از میدان شهید فهمیده سبزوار عازم شهرستان بجنورد شدیم .ساعت ۶:۲۰ به بجنورد رسیده و به همراه اقای رضا محمدی مقدم (عضو منتخب هیات کوهنوردی استان خراسان شمالی) از مسیر جاده شوقان به سمت روستای رختیان رهسپار شدیم. در ساعت ۷:۳۰ در روستای رختیان وارد مجموعه خانه کوهنورد شدیم . تمام درب های اصلی ساختمان بسته بود و مینی بوس در محوطه مجموعه توقف نمود . سپس با اماده شدن تیم و بستن کوله ها و گرفتن عکس یادگاری حدود ساعت ۸ به سمت قله به راه افتادیم. تیم با سرقدمی جناب محمدی مقدم با گام های منظم و پیوسته در ساعت ۱۰ به جان پناه رسید . پس از صرف صبحانه تمام اعضا ( بجز یک نفر که به علت عدم امادگی جسمانی کافی در جانپاه مستقر شد ) مجددا حرکت خود به سمت قله که دکل های ان مشهود بود را ادامه دادیم و در ساعت ۱۲:۳۰ به قله اصلی رسیدیم . و بعد گرفتن عکس های یادگاری از مسیر چشمه قرمز به جان پناه رسیدیم .
اقای محمدی مقدم به همراه ۵ نفر به سمت مبدا بازگشتند و ۱۵ نفر دیگر عازم قله سالوک شدیم و بعد از صعود قله سالوک در ساعت ۱۵ و جمع اوری کوله ها از جان پناه بسمت خانه کوهنورد به راه افتادیم ، در نهایت در ساعت ۱۷ تمامی اعضا تیم به مجموعه خانه کوهنورد رسیده و پس از صرف نهار به سمت بجنورد حرکت و در نهایت در ساعت ۲۲ با رسیدن به سبزوار ، این برنامه با سلامتی تمامی اعضا به پایان رسید

مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۲

۲۱_فهیمه میری

/////////////////////////////////////////////

صعودهای بهار ۱۴۰۰

بسم الله الرحمن الرحیم گزارش صعود تیم کلنی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان سبزوار
به قلل هزار کرمان به ارتفاع ۴۵۰۱ متر که چهارمین قله بلند کشور می‌باشد و قله شیرکوه یزد به ارتفاع ۴۰۷۱ متر
برنامه با تعداد ۱۹ نفر ۱۰ نفر از بانوان و ۹ نفر از آقایان که در این برنامه شرکت داشتند روز پنج شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ از پایانه مسافربری سبزوار آغاز شد
در ساعت‌های نخست متاسفانه اتوبوس دچار نقص فنی شد که در ۳۰ کیلومتری سبزوار قادر به حرکت نبود و مجبور شدیم که یک دستگاه اتوبوس دیگری جایگزین اتوبوس اول بشه که دوساعت و خورده تایم از دست دادیم اتوبوس بعدی که جایگزین شد راننده به علت تسلط نداشتن به جاده‌ها با تأخیر زیادی وارد شهر راین شدیم ساعت ۱۰:۳۰ صبح ۱۴خرداد روز جمعه به شهر راین رسیدیم
بعد از رسیدن به شهر راین و هماهنگی های قبلی با دو دستگاه وانت که یک خودروی مزدا و یک خودروی پیکان بار برای انتقال تیم به روستای باب زنگی انجام شده بود حرکت کردیم به علت مسیر طولانی جاده و پر پیچ و خم بودن و مسیرهای سنگریزه اتوبوس قادر به حرکت در این مسیر نبود که ما در شهر راین از اتوبوس پیاده شدیم
ساعت ۱۲ به روستای باب زنگی رسیدیم که بعد از پیاده شدن تیم خیلی سریع آماده حرکت شد مسیر از باب زنگی پاکوب شده مشخص می‌باشد قله هزار کرمان کلاً از داخل دشت نمایانه ما بعد از گذشته چند ساعتی در آخرین چشمه استراحت کوتاه داشتیم خوردن چاشت و تنقلات و برداشتن آب کافی تا برگشت و به راه در مسیر ادامه دادیم تا اینکه وارد قسمت انتهای دره شدیم که شیب زیادی داشت که برای رفتن به قله دو مسیر بود یکی راست که کمی دست به سنگ داره و سمت چپ که حالت نعل اسبی به روی قله میرفت تیم از مسیر راست حرکت رو به سمت قله ادامه داد مسیر نسبتاً خوبی بود و با کمی دست به سنگ مسیر را پیمایش کردیم و به سمت قله رفتیم که با آمادگی تیم داشت راس ساعت ۱۷:۳۰ تمام تیم به سلامتی قله هزار کرمان را صعود کردیم و بعد از چند عکس یادگاری و توقف کوتاهی ک ه داشتیم مجدداً از شن اسکی که زیر قله بود که خیلی هم مسیر زیبا و راحتی بود به پایین قله اومدیم و از مسیر دره دوباره به سمت روستای باب زنگی حرکت کردیم در اولین چشمه‌ای که رسیدیم تیم استراحت کوتاهی داشت با درست کردن چای و خوردن تنقلات استراحت کوتاهی که داشتیم مجدداً به سمت روستا حرکت کردیم ساعت ۲۱ بود که تیم به روستای باب زنگی رسید بلافاصله با دو دستگاه خودروی که آنجا منتظر آمدن ما بودند دوباره به شهر راین برگشتیم بعد از خوردن شام و چای و استراحت کوتاهی ساعت ۱۲ از شهر راین و از استان کرمان به سمت استان یزد برای صعود دوم حرکت کردیم.

گزارش روز دوم برنامه مورخه ۱۵ خرداد
ساعت ۱۲ نیمه شب بود که از شهر راین راه افتادیم و به سمت استان یزد شهر تفت با جی پی اس که زده شد کیلومتر یا مسافت بین این دو شهر حدود ۵۰۰ کیلومتر بود که ساعت ۷ صبح انشاالله شهرتفت میبایست برسیم
که باز مجدداً و متاسفانه با کندی که راننده داشت نسبت به شناخت جاده ساعت ۱۰:۳۰به روستای ده بالا رسیدیم به علت چند روز تعطیلی که بود روستای ده بالا و مناطق روستایی اطراف فوق العاده شلوغ بود و اتوبوس به سختی از مسیر عبور کرد و در روستای ده بالا در میدان گاهی که جلوی مسجد داشت توقف کردیم که دیگه از آنجا متاسفانه نتوانستیم به منطقه شیخ علی شاه بریم که حدوداً مسیر اول پاکوپ شده به سمت قله شیرکوه یزد هستش
بعد از توقف اتوبوس
تیم ساعت ۱۱ به سمت قله شیرکوه حرکت کردیم با تایمی که ما از دست داده بودیم چه در برنامه روز اول و چه در روز دوم نتوانستیم به موقع به قله شیرکوه برسیم
ساعت ۱۴:۳۰ حرکت تیم متوقف شد و با مشورت برگشت تیم قطعی شد
در برگشت در مسیر رودخانه توقف ای داشتیم نهار و چایی صرف شد و به روستای ده بالا برگشتیم ساعت ۸ بعد از ظهر به روستای ده بالا رسیدیم
با خوردن شام زودتر تیم استراحت کرد تا انشاالله روز سوم برنامه ساعت ۳ بیدارباش باشه و ساعت ۴ به سمت قله حرکت کنیم و مسیری هم که ما داشتیم تو ده بالا تا مسیر پاکوب حدود یک ساعت و نیم تایم ما را گرفته بود
روز یکشنبه ۱۶ خردادماه ساعت ۳ برای تیم بیدارباش زده شد و بعد از خوردن چای و بستن کوله ها ساعت چهار تیم صعود خودش را به سمت قله شیرکوه یزد آغاز نمود
بعد از گذشت یک ساعت و نیم گذر از باغات و روستای ده بالا به سمت منطقه شیخعلی شاه وارد پاکوب اصلی شدیم راس ساعت شش ۱۰ دقیقه اول مسیر پاکوب شده اصلی قرار گرفتیم بعد از گذر یک ساعت و نیم ساعت ۷ و خورده‌ای برای استراحت کوتاه و خوردن صبحانه توقف کردیم بعد از ۱۰ دقیقه مجدد استارت زده شد و به سمت قله حرکت کردیم بعد از مسیری نسبتاً شیب وارد یک مسیر زیبا که از زیر دیواره بزرگی به سمت دره نجیب ادامه پیدا می‌کرد رسیدیم بعد از تراورز از زیر دیواره وارد دره نجیب شدیم که شیب نسبتاً زیادی داشت و بعد از گذشتن از این مسیر حدود ۲۰ دقیقه ای وارد جان پناه شدیم
در جانپناه توقف کوتاهی داشتیم و مجدد به حرکت خود ادامه دادیم که بعد از حدود دو ساعتی کل تیم به سلامتی قله شیرکوه یزد را در مورخه ۱۶ خرداد ماه ساعت ۱۲ صعود کردیم
تا ساعت ۱۳ روی قله بودیم با عکس های یادگاری خوردن چایی و تنقلات سمت جان پناه به راه افتادیم در جان پناه بعد از خوردن نهار به سمت پایین ادامه مسیر دادیم
که تیم ساعت ۱۹ به ده بالا جایی که اتوبوس مستقر شده بود رسیدیم که بعداز تعویض لباس ها شستن دست و رو ساعت ۲۰ منطقه را به مقصد سبزوار ترک کردیم
و در مورخه ۱۷ روز دوشنبه ساعت ۱۲ کل تیم به سلامتی به شهرستان سبزوار رسیدیم.